Kariérní blog

Tipy & triky od personalistů

Úspěch v prodeji – s body za sympatie

Tak přesvědčíte při rozhovoru o prodej

Prodejci, kteří působí vystresovaně – v zákazníkovi vzbuzující jen pocity dotěrnosti – a kteří se nesnaží, jako kdyby vlastně vůbec nic nechtěli prodat, nezanechávají jenom špatný dojem, ale jednoduše jsou na špatném místě.

Dobří obchodníci vědí, jak důležitý je první dojem.
Četné studie dokázaly, že náš mozek potřebuje jen desetinu sekundy na to, aby zpracoval důležité informace a rozhodl o tom, zda je nám někdo sympatický nebo ne.

Sympatie jsou důležitým prostředkem k přesvědčování, neboť být oblíbený u ostatních je základní potřebou člověka.

  • Můžeme se sympatii naučit? V nejširším slova smyslu ano.

Lidé s pozitivním a přátelským přístupem mají rozhodně náskok, protože to znamená, že budou dobře přijmutí jejich protějškem.
Pokud je člověk přesvědčený, že ho ostatní mají rádi, chová se ke svému okolí také mile a otevřeně. Když má ale strach, že bude odmítnut, chová se odmítavě a jde prohře naproti.

Prodejci s negativním přístupem jsou hůře přijímáni zákazníky a riskují, že ztratí i ty současné.

  • Závěr: Prodejci, ze kterých vyzařuje otevřenost a zájem, jsou na tom se zákazníky rozhodně o dost lépe.

Chuť na změnu? - Najít aktuální pracovní nabídky!

 


Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho

Aktuálně hledaní zaměstnanci
  • AMEOS Privatklinikum Bad Aussee GmbH
  • Bad Aussee | Štýrsko | Rakousko
  • 2 Nabídka
  • NAVORA.CONSULTING s.r.o.
  • Praha - Podolí
  • 1 Nabídka
  • BRIKLIS, spol. s r.o.
  • Malšice - Malšice
  • 1 Nabídka
  • Steinbach GmbH & CO. Spedition KG
  • Bayreuth
  • 1 Nabídka
  • ČEVAK a.s.
  • České Budějovice - České Budějovice 3
  • 8 Nabídka
  • FORESTINA s.r.o.
  • Mnichov - Mnichov
  • 6 Nabídka